Бібліотека ЗОШ №4 м.Славутича П`ятниця, 21.02.2020, 22:34
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Категорії розділу
Розробки занять [10]
Програми [0]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Розробки занять

Намалюємо музику
Тема: Живопис. Мова фарб. Створення композиції «Пейзаж – настрій» 

Мета:  
  • Формувати в учнів вміння підбирати художні техніки для створення пейзажів певного настрою;
  • Розвивати асоціативне сприйняття і мислення на основі художнього і музичного матеріалу;
  • Розвивати в учнів фантазію, творчу уяву; вміння малювати в уяві образи, навіяні чарівною музикою;
  • Виховувати музичний, художній смак;
  • Ознайомити з літературою про створення композицій. Книгами про живопис.
Обладнання: Альбом, фарби, пензлі, репродукції картин із зображенням пейзажів, дитячі роботи, записи різножанрової музики, слайди із зображенням пейзажів, книжкова виставка «Пейзаж в літературних творах», книжкова поличка «Вони малювали пейзажі». 

Місце проведення: Читальна зала бібліотеки

ХІД УРОКУ:

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

1. Вступна бесіда:
Ми знаємо, що музика, література, образотворче мистецтво – нероздільні з життям, становлять його важливу частину. В мистецтві відображається все чим живе людина. Немає в справжньому мистецтві нічого, що не було б так чи інакше пов’язане з людиною, її життям. І немає в житті людини нічого, що не знайшло б своє відображення в мистецтві.
З чого складається людське життя? Що в ньому головне? Легке? Серйозне?
Які теми служать джерелом серйозного мистецтва? (Добро і зло, тема Батьківщини і матері, тема любові та дружби). Це те з чим стикається в житті людина. І ці теми відображаються в творах митців (художників, композиторів). 
В житті людини є й інший бік. Існує в ньому усмішка і сміх, відпочинок і розваги – це легке мистецтво.
Грань між серйозним і легким мистецтвом:
  •  Серйозне мистецтво зачіпає глибокі відчуття, настроює на роздуми, примушує задуматися про життя. Треба вчитися його розуміти.
  • Легке мистецтво потрібне для розваги, відпочинку, зняття стресу за допомогою гумору.
ІІІ. Практична робота «Асоціації з кольором»:

1. Підготовка до практичної роботи.
Зараз ми з вами прослухаємо декілька музичних творів (уривки), і ви спробуйте уявити та виразити свої почуття та емоції від прослуханого словами.

Твори для прослуховування:
  • Вєрка Сердючка – що ви уявили, прослухавши уривок? Охарактеризуйте почуття, які у вас виникли. Що б ви                                   зобразили на малюнку і якими кольорами?
  • Облака – що ви уявили, прослухавши уривок? Охарактеризуйте почуття, які у вас виникли. Що б ви зобразили                    на малюнку і якими кольорами?
  • Бяки-буки – що ви уявили, прослухавши уривок? Охарактеризуйте почуття, які у вас виникли. Що б ви зобразили                     на малюнку і якими кольорами?
  • Бабушка рядышком с дедушкой – що ви уявили, прослухавши уривок? Охарактеризуйте почуття, які у                                                                  вас виникли. Що б ви зобразили на малюнку і якими кольорами?
  • Рамштайм – що ви уявили, прослухавши уривок? Охарактеризуйте почуття, які у вас виникли. Що б ви зобразили                    на малюнку і якими кольорами?
  • Пропала собака – що ви уявили, прослухавши уривок? Охарактеризуйте почуття, які у вас виникли. Що б ви                                   зобразили на малюнку і якими кольорами?
  • Адажіо – що ви уявили, прослухавши уривок? Охарактеризуйте почуття, які у вас виникли. Що б ви зобразили                    на малюнку і якими кольорами?
2. Виконання практичної роботи:
  • Бесіда:
Якого кольору добро? 
Відношення людини до людини, до добра та зла, до прекрасного та бридкого в житті та в мистецтві однакове, а спосіб вираження відношення до них різний.
Добро має яскраві, теплі, плавні, ніжні лінії, а зло – темне з різкими, грубими лініями.
  • Пейзаж у ліриці:
Поезія, як і мистецтво загалом, не розв’язує практичних проблем. Але в ній зосереджуються основні гуманістичні прагнення людства, в ній живе одвічна висота людських ідеалів, у ній концентрується те уявлення про світ і людину, яке формує вона разом із сучасною їй наукою і яке без неї, без поезії, було б і неможливим, і неповноцінним
Хочеться зазначити, що українська література схильна до зображення живої природи. Це, напевно, визначається ментальністю, бо українські поети й прозаїки завжди ставились до природи з особливою увагою. 
Іноді пейзаж у творах використовується як декоративний фон, він допомагає заглибитись у почуття ліричного героя, увиразнює головну думку твору, вказує на масштаби мислення автора, а також визначає "саму структуру художньої свідомості поета".
На нашому уроці ми проаналізуємо декілька віршів Ліни Костенко – однієї із тих митців, для яких тема природи завжди на чільному місці, природа для поетеси є предметом художнього осягнення складних взаємостосунків між нею, природою і людиною. Тим більше, що природу вона сприймає надзвичайно тонко, розуміє її. Про своє сприйняття природи Ліна Костенко говорить у таких рядках:

Мене ізмалку люблять всі дерева,
і розуміє бузиновий Пан,
чому верба, від крапель кришталева,
мені сказала "Здрастуй ! " крізь туман.
Чому ліси чекають мене знову,
На щит піднявши сонце і зорю.
Я їх люблю. Я знаю їхню мову.
Я з ними теж мовчанням говорю.

Але поетеса не обмежується безмежною любов’ю і спостереженням, вона виявляє вражаючу здатність відчувати свою єдність з природою, навіть якусь розчиненість у ній:

Я дерево, я сніг, я все, що я люблю.
І, може, це і є моя найвища сутність.

Поезія "Цей ліс живий" певною мірою розкриває нам авторову здатність розуміти природу. Ліс для поетеси – жива істота. Все, що вона бачить у лісі, все, що діється у ньому, набуває в її очах олюднення – антропоморфізації:

Старезні пні, кошлаті поторочі,
Літопис тиші пишуть у траві.
Дубовий Нестор дивиться крізь пальці
На білі вальси радісних беріз.
І сонний гриб в смарагдовій куфайці
Дощу напився і за день підріс.
Багряне сонце сутінню лісною
У просвіт хмар показує кіно,
І десь на пні під сивою сосною
Ведмеді забивають доміно.

Цілісне враження опису створюється завдяки цілому рядові мікрообразів, які, змінюючи один одного, створюють в уяві читача образ старого лісу, але сприймається він так, як, напевно, сприймався нашими далекими пращурами, які в кожному дереві і в кожній рослинці бачили живу істоту.
Розпочинається калейдоскоп малюнків із опису лісу загалом, але далі, щоб "осягнути надзвичайний ефект, збудити напруження нашої уяви, поетеса веде нас від цілості до часті, звідси до ще меншої часті і так далі, аж до якоїсь дрібної точки в котрій, власне, чи природно, чи тільки переносно лежить уся вага його твору".
Поезії Ліни Костенко, об’єднані екологічною темою, змушують пройнятися тривогою за долю нашої природи. Спілкування з її творчістю – це завжди важливий урок, на якому навчаєшся речей простих і мудрих – вічних. І якщо на цьому уроці ти є уважним і старанним учнем, то зрозумієш, що природа – це не просто буденні степ, трава, річка, ліс, сонце, дощ і вітер, а дарований Богом дивосвіт, у якому ти знаходиш красу, спокій, взаєморозуміння, відновлюєш свої сили, заражаєшся радістю існування.
Отже, Ліна Костенко – автор який "не просто бачить і розуміє світ, а сприймає його як пастку самої себе". Тому, майстерно відображаючи природу у своїх ліричних творах, вона не тільки надає читачам можливість отримати естетичну ейфорію, а й спонукає їх задуматись над вічними проблемами людського буття. Для цього вона використовує усі можливі прийоми зображення пейзажу. Поетеса часто зображує природу у контрасті з почуттями і переживаннями ліричного героя, а часом навпаки, опис природи, подається паралельно. У пейзажній ліриці поетеса виявляє не тільки свою любов до природи, а повне її розуміння. У віршах Ліни Костенко природа часто зображується як жива істота. 
  • Зображення композиції «Пейзаж – настрій»:
Створіть пейзажну композицію, узявши переважаючий колір за допомогою різних відтінків.
Прослухування музичного твору (Вівальді «Літо»). Виконання малюнків.
ІV. Підсумок уроку. Оцінювання робіт.
  • Додатковий етап. Казка «Як фарби посварилися» (на зразок двох дитячих робіт виконаних аквареллю та гуашшю).
Одного разу посварилися фарби: гуаш та акварель. Кожна з фарб була впевнена, що вона найкрасивіша, найнеобхідніша, найважливіша.
Акварель сказала: -Я така прозора та живописна… 
(Продовжити казку дітям)
Гуаш – щільна…

Висновок: Всі фарби по-своєму гарні. 


Використані джерела літератури

1.Загальнолюдські цінності в поезіях Ліни Костенко [Електронний ресурс]. – Режим доступу:
   http://ua.textreferat.com/referat-18479.html. - Назва з екрана.
2. Пейзажна лірика: українські вірші [Електронний ресурс]. – Режим доступу:
    http://www.poetryclub.com.ua/rubrpoem.php?lang=ua&rtype=2.  - Назва з екрана.
3. Репродукції пейзажів [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://imgal.ru/peyzaj/reproduktsii-peyzajey 
   - Назва з екрана. 

Категорія: Розробки занять | Додав: N@T@ (28.01.2014)
Переглядів: 634 | Теги: бінірні уроки, Бібліотека ЗОШ №4 м. Славутича, бібліотечні заняття | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт

Пошук

е-підручник

Педагогічна преса

Друзі сайту
Управління освіти і науки Славутицької міської ради
Славутицький міський методичний центр
НАША ШКОЛА
Славутицька асоціація шкільних бібліотекарів
Журнал "Шкільний бібліотечно-інформаційний центр"
Бібліотека ЗОШ №1
Бібліотека ЗОШ №2
Бібліотека ЗОШ №3
Бібліотека ліцею

Наше опитування
Книгу "для душі" читали
Всього відповідей: 45

Бібліотека ЗОШ №4 м.Славутича © 2020Безкоштовний хостинг uCoz