Бібліотека ЗОШ №4 м.Славутича П`ятниця, 18.10.2019, 16:12
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Категорії розділу
Розробки занять [10]
Програми [0]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Розробки занять

Подорож до країни Чомучляндії
Мета: навчити учнів відрізняти худ літ від довідкової та науково-популярної. Зацікавити науково-пізнавальною літературою, навчити визначати за змістом книги різного характеру. Розвивати допитливість.

Обладнання: комплекти науково-популярних книг, художні книги, довідкова література.

Хід уроку:

Сьогодні ми з вами здійснимо подорож до чарівної країни запитань та відповідей Чомучляндії. Перед вами роздоріжжя і лише наш дороговказ допоможе вибрати правильний шлях. До цієї загадкової країни ведуть три дороги: якщо наліво ти підеш, тільки художню літературу знайдеш, але всі таємниці всесвіту, загадки стародавніх цивілізацій, будова атома та ін. для тебе назавжди залишаться таємницею. Якщо направо підеш – енциклопедії, словники, довідники знайдеш, але ніколи не познайомишся з творами Шекспіра, Толстого, Дюма. Не дізнаєшся, хто такі Еллі, Капітан Немо, Том Сойєр та Мері Попінс.
Але в нас залишилась ще одна дорога. Вона найскладніша, але і найкоротша. Хто обере цей шлях, повинен вміти користуватись художньою, науково-популярною та довідковою літературою. А це вміють і знають не всі. Сьогодні ми з вами саме цим шляхом і спробуємо пройти, побачимо чи всі труднощі здолаємо, які будуть траплятися на шляху.

 Конверт на шляху до країни Чомучляндії, а в ньому привітання:

              Привіт вам друзі наші юні, веселі, кмітливі та розумні!
              Спортсмени, актори, артисти, дослідники та планеристи ,
              Майбутні водії та вчителі, слюсарі та лікарі.
              Космонавти, поети та інформатики,
              Фізики, хіміки та математики!
              Сьогодні ми всі тут зібрались, щоб похвалитись знаннями.
              Бібліографія для вас влаштовує змагання.
              Знайомтесь, друзі, ви – команди і наші вам вітання.
              По праву сторону сидить команда «Юний ерудит».
              А зліва вже чекає команда «Юний поліглот»

Для знайомства ви повинні самостійно знайти у словниках слова «ерудит» та «поліглот» (1учасник від кожної команди шукає своє слово) і пояснити значення цих слів. За кращу розповідь про назву команди ви отримуєте закладку для книги. Переможець буде, та команда у якої виявиться більше закладок.
Захист команди. Ерудит –(лат.) ученість, людина начитана. Поліглот – (грец.) багатомовний; людина, яка володіє багатьма мовами. 
Ну, що ж – вирушаємо! Під час подорожі, ви повинні будете показати знання художньої літератури, вміння користуватись науково-популярною та довідковою л-рою. Кожний конкурс складений таким чином, щоб закріпити знання, які ви одержали на бібліотечних уроках та уроках позакласного читання. 

   1 зупинка. Диво-місто «Птахо-град». Кожна команда одержує конверт з завданням. В кожному завданні 2 тексти: художній та науково-популярний. Зачитайте, будь ласка, свої тексти і визначте, який художній, а який науково-популярний (по одному учаснику від кожної команди).

1 конверт: 
   а) Навесні, як тільки лід на річці почав танути, прилетіли дикі качки. Аня знову прив’язала качку на кличку Біле Люстерко на довгу мотузку і пустила в воду. Біле Люстерко почала мотузку довбати дзьобом, кричати та намагалась відлетіти разом з дикими качками.
   Б)  Кряква – це дика качка. Часто крякви  заселяють місця поблизу людських осель. Самка виховує каченят одна, навчає їх плавати і добувати корм, який крякви дістають на дні водойми.

2 конверт:
   а) Найвідоміший птах – це звичайний горобець. Його знають всі. Колись жив в Африці, потім почав мандрувати і нині його можна зустріти всюди. Є кілька видів: дворовий, польовий, кам’яний, рудий. 
    Б) Чик був горобець молодий, красивий. Коли йому виповнився рік, красень Чик одружився і зажив зі своєю коханою дружиною Чирікою своєю сім’єю.

Доки ваші друзі думають над завданням спробуйте відгадати за малюнками із зображенням птахів, з якої вони казки:

1) галченя ( Е. Успенський «Дядя Федір, кіт та пес»)
2) каченя (Г. Андерсен «Бридке каченя»)
3) сова ( Мілн «Віні-Пух і всі-всі-всі») 
4) папуга ( Г. Остер «Зарядка для хвоста» )
5) ластівка (Андерсен «Дюймовочка»)
6) гусак (Лагермеф  «Казкова подорож Нільса з дикими гусьми»)
7) півень ( Пушкін «Казка про золотого Півника»)

2 зупинка. Хазяйки-всезнайки. Вибрати літературу до тем: «Карнавальні костюми», «Кімнатні рослини» (по одній дівчинці від кожної команди). 

Завдання для команди ерудит: незабаром Новий Рік. Ти хочеш на карнавалі бути загадковою, прекрасною, незвичайною, хочеш всіх здивувати своїм костюмом. В твоїй домашній бібліотеці є такі книги (перелік). Які з них ти візьмеш собі на допомогу? 

Завдання для команди поліглот: твоїй подружці подарували кімнатну рослину. Вона не знає, як доглядати за нею. Які книги ти порекомендуєш їй на цю тему  з своєї домашньої бібліотеки? 

Поки дівчатка зайняті, давайте пограємося. Гра «Хто тут був і що забув»: 

1) корзинка (Ш. Перро «Червона шапочка»)
2) горщик (Брати Грімм «Горщик каші»)
3) самовар ( Чуковський «Муха-цокотуха»)
4) телефон ( Чуковський «Телефон»)
5) горох ( Андерсен «Принцеса на горошині»)
6) азбука ( Толстой «Буратіно»)
7) квітка ( Аксаков «Аленький цветочек»)

Перевірка конкурсу дівчаток

3 зупинка. Хлопці-молодці. Цей конкурс для хлопчиків. Великий російський полководець О.В. Суворов, виховуючи в своїх підопічних кмітливість, знання своєї справи, вміння орієнтуватися в різних обставинах, високо цінував бажання зрозуміти, дізнатись, досягнути. Відповідь «Не можу знати» могла вивести полководця з рівноваги. Він говорив «Від неможузнайки багато лиха». А що ж знають наші хлопчики? 
- як називають підлітка, що вивчає морську справу (юнга)
- що означає слово «гардемарини»? (з французького, це морська гвардія,  таке звання надавалося вихованцям, які закінчили школу математики та навігації, морську академію)
- чому спис та щит – нерозлучні, але одвічні вороги? (спис – для нападу, щит – для захисту)
- вірний друг лицаря (кінь)

Розминка-смішинка.

1) про яку казку йде мова? Взя ді за рі, тя потя, а ви не мо! По ді ба, ба за ді, ді за рі, тя потя, а ви не мо. (Ріпка)
2) що можна приготувати, але не можна з’їсти. (уроки)

4 зупинка. Зупинка-кмітлинка. В усі часи гострий розум, кмітливість, винахідливість допомагали людям. Перевіримо наскільки кмітливі ви.

1) подарувала баба Яга на День Народження змію Гориничу плейєр. Він зрадів, але за кілька хвилин був розчарований. Чому? (голови три, а наушники всього одні)
2) коли курочка Ряба стоїть на одній нозі, то важить 2 кг. Скільки вона важить, коли стоїть на двох ногах? ( 2 кг)
3) у баби Яги один ніс, двоє очей, 20 пальців. Чого ще 20? (нігтів)
4) Еллі уважно подивилась на Тотошку і побачила, що у нього дві праві лапи, дві ліві, дві передні, дві задні. Скільки лап Еллі нарахувала? (4)
5) назвіть прислів’я і приказки, в яких зустрічаються числівники, наприклад 7.
6) як перерахувати 5 днів тижня, не називаючи число і назви дня? (позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра)

Конкурс інтелектуальний читач. В цьому конкурсі ви перевірите свої знання відомих дитячих творів і можливо хтось із вас після нашого заняття візьме їх перечитати. 

«Карлсон, що живе на даху»

1) У якому місті жив Карлсон? (Стокгольм) 
2) Про пригоди Карлсона розповіла саме… (А. Ліндгрен) 
3) Яке прізвище було у Малюка? (Свантесон)
4) Саме таку кличку мала собака Малюка… (Бімбо)
5) Собаку цієї породи подарували Малюкові (такса)

«Мауглі»

1) Як звали ведмедя, наставника Мауглі? (Балу) 
2) Як звали пантеру? (Багіра)
3) Хто написав цей твір? (Кіплінг)
4) Так звали головного суперника Мауглі… (Шер-Хан)
5) Ватажка зграї вовків, в якій виріс Мауглі звали… (Акела)

5 зупинка. Зупинка-всезнайка. Ви вже знайомі з довідковою літературою. Це книги, які знають про все. Завдання на картках: знайти в тлумачних словниках пояснення слів: біографія – бібліографія; фонотека – бібліотека; штурман – муштра; енциклопедія – картотека (по одному учаснику від кожної команди). 

А доки ваші товариші працюють ми пограємо у гру «Питайко-відповідайко».

1) яке слово завжди пишеться неправильно (неправильно)
2) яка квітка має ім’я дівчини (роза, лілія)
3) які міста мають назву риб (Судак, Короп)
4) яке місто солодке (Ізюм)
5) на яке питання не можна сказати «так» (ти спиш?)
6) на яке питання не можна сказати «ні» (ти мене чуєш?)
7) на якому полі нічого не росте (на шаховому)

Ми розібралися з питаннями, а наступний конкурс: придумати назви до книжкових виставок:

Математика                                                      Історія

Здоров’я                                                          Комп’ютери 

Наступний конкурс «Загадковий». Кожній команді придумати по 3 загадки про школу, книги, казкових героїв.

6 зупинка. «Розумілія». Кожній команді дається книга, вам треба визначити її зміст ( художня чи науково-популярна), пояснити, що допомогло це визначити.

І на закінчення нашого уроку пограємо у гру «Кіт в мішку». Я загадую вам запитання і якщо ви не знаєте відповіді, то можете скористатися підказками. Команда, яка взагалі не скористається підказкою до питання отримує закладку.

1) те, що знаходиться в мішку, саме може бути мішком, якщо це необхідно.
  • є як побажання щасливої дороги
  • і нагодує, і напоїть, тільки спати не вкладе. (скатертина).
2) це відіграє важливу роль в житті Кощея Безсмертного
  • виявилось не по силі дорослим людям, а мілкий гризун подолав це досить легко.
  • Являється одним із символів важливого православного свята (яйце).
3) це є гарною іграшкою, якою люблять гратися діти.
  • в житті людини є вірним другом, відданим своєму хазяїнові (собака).
4) це ще називають НЛО
  • зазвичай вона живе на кухні, без неї не обходиться жоден обід (тарілка).

Підведення підсумків уроку. Оголошення команди, яка перемогла на сьогоднішньому уроці-грі.
 




Категорія: Розробки занять | Додав: N@T@ (28.01.2014)
Переглядів: 786 | Теги: художня література, науково-популярна, Бібліотека ЗОШ №4 м. Славутича, довідкова, бібліотечні заняття | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт

Пошук

е-підручник

Педагогічна преса

Друзі сайту
Управління освіти і науки Славутицької міської ради
Славутицький міський методичний центр
НАША ШКОЛА
Славутицька асоціація шкільних бібліотекарів
Журнал "Шкільний бібліотечно-інформаційний центр"
Бібліотека ЗОШ №1
Бібліотека ЗОШ №2
Бібліотека ЗОШ №3
Бібліотека ліцею

Наше опитування
Книгу "для душі" читали
Всього відповідей: 45

Бібліотека ЗОШ №4 м.Славутича © 2019Безкоштовний хостинг uCoz