Шкільні бібліотеки сьогодні володіють фондами, обсяги яких набагато перевищують можливість людини до сприйняття, тому обов’язковою умовою їх ефективного функціонування є структурування й забезпечення доступу. При цьому бібліотечні фонди мають бути опрацьовані таким чином, щоб вимоги користувачів щодо отримання в найкоротші терміни вичерпної інформації про документи збігалися з можливостями бібліотеки надавати її. Здійснити це можливо лише за умови належної організації та ефективного використання бібліотечних каталогів. До обов’язкового мінімуму будь-якої бібліотеки входять:
- абетковий каталог;
- систематичний каталог;
- реєстраційна картотека періодичних видань;
- систематична картотека статей.
Друге заняття Школи майстерності бібліотечного працівника, яке відбулося 27.03.2019 у бібліотеці загальноосвітньої школи №4, було спрямоване на вироблення практичних навичок систематизації документів та організацію довідково-бібліографічного апарату бібліотеки з урахуванням індексів Універсальної десяткової класифікації.
У ході практикуму було прийнято ряд рішень та наступні рекомендації:
Міському методичному центру здійснювати науково-методичний супровід поетапного впровадження УДК в освітянських бібліотеках міста (за запитами, постійно).
Бібліотекарям закладів освіти:
1. Використовувати методичні рекомендації «Упровадження універсальної десяткової класифікації в практику роботи бібліотек закладів загальної середньої та професійно-технічної освіти», укладач І.Г. Лобановська (постійно).
2. Консервувати старі карткові каталоги. Створити макет систематичного каталогу за таблицями УДК (з 01.04.2019).
3. Систематизувати та каталогізувати нові надходження до бібліотеки за новою системою (з 01.04.2019 постійно).
4. Здійснювати одночасну пересистематизування каталогів і наявних бібліотечних фондів (як спосіб переходу на УДК) (до повного завершення).
5. Редагувати електронні бази даних, електронних каталогів бібліотеки (за наявності) з урахуванням індексів УДК (постійно).
6. Вивчати вітчизняний і зарубіжний досвід бібліотек з переходу на нову класифікаційну систему (постійно).
7. Удосконалювати професійний рівень з теми шляхом самоосвіти та відвідування заходів для працівників бібліотек з підвищення кваліфікації (навчання, перенавчання, семінари, вебінари тощо) (постійно).
За матеріалами сайту ММЦ |